Monday, August 22, 2011

BERSIH 2.0 , KERAJAAN & PARENT

assalamualaikum.....
lama x update blog....tgk tajuk aku mcm aku nk ckp sal politik kn?
xpun....tp ade kene mengena sket la.....ape yg bersih cuba perjuangkan?

1. Bersihkan senarai undi

2. Mereformasikan undi pos

3. Gunakan dakwat kekal

4. Masa kempen minima 21 hari

5. Kebebasan Media & suara Rakyat

6. Kukuhkan institusi awam

7. Hentikan rasuah

8. Hentikan politik kotor

tp aku bkn nk ckp sumer tuntutan BERSIH ni....ade 1 bab je aku nk sentuh...aku nk sentuh pasal kebebasan bersuara....klu kter tgk la kn....bkn saje kerajaan yg terpaksa mnyekat kbebasan bsuara...mane2 ketua la....cntoh ketua keluarga....ibu bapa la.....bila diorg tanye kiter jwb dikatakan kiter kuat menjawab...tp klu xjawab...nnt rs cm dipersalahkan....klu kter tgk yg sertai bersih pun byk yg bgelar ibu bapa....pandai laung slogan nk kbebasan bsuara...tp bla anak bsuara marah.....mlenting...ckp kurg ajar.....ske menjawab...patut or ptut krajaan had kn kbebasan bsuara?anda sebagai ibu bapa pasti lbih tau kn.....

bkn ape...kdg2 kter lupe....laung sini..laung sane....xpuas ht sini...xpuas hati sane....tp lupa....dlm rumah sndiri pun bgolak....ape yg kiter marahkan pun kter wt gak.....org lain sume slh....kter je yg btul....skali skala dgr ckp org gak.....dgr ape org lain nk ckp.....kiter bkn smpurna....ade kkurangan....rendah kn ego....phm situasi....seimbangkan antara bercakap n mendengar....bercakap je pun org xske....mendengar je pun kna pijak...jd imbang kan k...


ps: maap...tp aku xsokong BERSIH pun....

0 comments:

Post a Comment